Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Je to už více jak rok, co toto album spatřilo světlo světa, já se k němu ale stále vracím a stále mi chybí mít tu o něm pár řádků. Debut KALLE s albem „Live From The Room“ byl neobyčejně silný a po roce prověřování musím říci, že se na něj podařilo velmi důstojně navázat. Táborský tandem dál rozvíjí jednoduché, minimalisticky působící písničky, kterým podmanivost propůjčuje Verčin neopakovatelný zpěv. Jeho prostřednictvím dokáže skladbám dodávat opravdu pestrou škálu emocí, které nikdy nepůsobí nějak přehnaně nebo teatrálně.
Od doby, kdy jsem je viděl poprvé na punkových akcích, kde působili jako zjevení, dokázali vyhrát několik cen a začít vyprodávat kluby. To, co bylo před pár lety nové a neokoukané, je nyní pevně usazené. KALLE našli svoji cestu v pomalých intimních skladbách, které se pohybují na několika málo motivech, jedou si svojí slowcorovou, poklidnou, repetitivní cestou, která má tendenci vás konejšivě houpat v bezpečném přístavu, kde nejsou žádná ostří.
Tam, kde člověk na minulém albu cítil experiment, teď dostává nyní jistotu. David od doby, kdy v obýváku nahrál „Live From The Room“, začal aktivněji nahrávat a jeho zkušenost i aranžérský cit se jednoznačně promítá do výsledku. Pracuje se tu s více nástroji, více se zapojují dobarvovátka, dvojhlasy. Celková proaranžovanost skladeb je dotaženější a rozhodně to není na úkor upřímnosti a určité čistoty, kterou KALLE měli na počátku.
Novinkou posledních týdnů je nová živá sestava KALLE, která není jen dvojčlenná, ale obsahuje další čtyři členy, kteří mohou z jejich koncertů udělat ještě větší zážitek než doposud. Doteď jsem na každém koncertě vždy musel obdivovat, jak oba dva zvládnou všechny efekty, samplery, nástroje a hlas ukočírovat živě a ještě do toho protlačit tu citovost, kterou jejich tvorba potřebuje. Z toho, co jsem zatím slyšel, budou KALLE s akustickou kapelou naprostá pecka, která může jen s trochou snahy solidně bodovat za našimi hranicemi.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.